Sunday, February 18, 2018

Lebih besar lebih untung

Harga runcit seunit (botol) minyak morha 500ml ialah RM170. Jika anda agen biasa, anda cuma membayar RM140. 

Ini bermakna untung kasar anda ialah RM30 seunit.o

Jika anda beli secara borong, anda boleh dapatkan harga RM120 dan keuntungan lebih besar iaitu RM50 seunit.

Letakkan target yang praktikal iaitu 50 unit yakni pendapatan anda akan mencecah RM2500.

Bagaimana mendapatkan jualan 50 unit?

1. Jika sebuah taman mempunyai 500 buah rumah, bermakna jika 10% yang membeli maka anda dapat jual 50 unit.

1.1 Jika 2 taman anda ada 1000 bakal pembeli. Ini bermakna anda cuma perlukan 5% pembeli.

1.2 Anda sasarkan 4 buah taman iaitu 2000 buah rumah. Dari situ, jika 5% sahaja yang membeli maka target 100 unit anda akan tercapai lebih mudah.

Insya-Allah RM5000 akan jadi milik anda.
Moga berjaya.

Tak pandai berniaga? Itu tugas saya sebagai pengeluar dan pengusaha. Saya sediakan latihan berterusan sesuai dengan peredaran zaman. 

Saya akan tunjukkan bagaimana strategi membuat jualan secara online dan juga jualan kepada penduduk di tempat tinggal anda.

Produk yang baik tanpa strategi pemasaran yang baik takkan membawa kita ke mana².

Saya perlukan anda untuk sampai keoada pengguna dan anda perlukan saya sebagai pengeluar dan pembekal produk.
OK. Saya berminat>>

Cheguman morha

No comments:

Post a Comment

Meja Kerja 3 morha

Siri Panduan Buat Jualan Morha Marketing Lihat semula file² yang kita ada tadi: ...ada TIGA file File 1:  Cadangan Target Lokasi ...