Jika semua orang sedang berdiri dan ada seorang duduk maka yang duduk itu akan dilihat orang. Dalam bisnes jangan buat jika ramai yang dah buat. Buatlah apa yang orang tidak buat.
Ini bukan bermakna anda perlu fikir perkara baru. Idea lama yang dah ketinggalan zaman pun akan menarik perhatian bakal pembeli.
Flyers
Bilakah kali terakhir anda lihat flyers di dalam peti surat rumah? Jika jawapannya dah lama atau jarang² berbanding dulu maka gunakan kaedah ini.
Namun jika anda masih menerimanya setiap hari, fikirkan sesuatu yang lain dari yang lain.
Lain dari yang lain
Jangan fikir untuk buat lain dari yang lain bermaksud anda kena tukar bahannya. Itu hanya salah satu cara.
Usahawan yang cerdik akan melihat apakah yang pesaing lakukan dan apa yang belum dilakukan. Contohnya jika kebanyakan flyers berwarna warni maka dia akan gunakan satu warna sahaja.
Kekerapan
Berapa kali flyers dihantar kepada seorang bakal pengguna? Jika kebanyakan produk hanya sebulan sekali atau hanya sekali anda boleh lakukan lebih kerap atau banyak kali.
Setelah penat anda membaca berkenaan flyer tadi, saya nak bagitau sesuatu yang mungkin membuatkan anda terpaksa berfikir semula...
"Bagi flyer, orang buang. Bagi kalendar, orang gantung kat dinding sepanjang tahun."
Rileks. Flyers ada fungsinya.
Tips!!!
Ketika Syafiq Morha (salah seorang usahawan morha sepenuh masa) ke Jepun, beliau pernah diberi flyer yang dikepilkan sebiji gula².
Hmm..idea kecil tapi hebat!!!
Mahu tahu strategi keuntungan lumayan?
-----------------------------------------------------------------
Sebelum ini... Hubungi saya
-----------------------------------------------------------------
Untuk bantuan terus Cheguman morha
Klik +60194402211
No comments:
Post a Comment